Termeni si Conditii

Platforma barbosulprietenos.ro este detinuta de BARBOSUL PRIETENOS SRL cu urmatoarele date de identificare:
CUI: RO32638385
RegCom: J23/29/2014
Str. Galata 46, Voluntari, Ilfov
Vanzator: barbosulprietenos.ro
Cumparator: persoana fizica / persoana juridica sau orice entitate juridica care efectueaza o comanda prin logare sau fara logare in cont.
Client – persoana fizica sau juridica care are sau obtine acces la continutul siteului, prin orice mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre barbosulprietenos.ro sau in baza unui acord de utilizare existent intre barbosulprietenos.ro si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui cont.
Cont – sectiunea din site formata dintr-o adresa de e-mail si o parola care permite cumparatorului transmiterea comenzii si care contine informatii despre client si istoricul cumparatorului in site (Comenzi, facturi fiscale, etc.).
Site – domeniul www. barbosulprietenos.ro si subdomeniile acestuia.
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre vanzator si cumparator prin care cumparatorul transmite vanzatorului, prin intermediul site-ului intentia sa de a achizitiona bunuri si servicii de pe site.
Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu, inclusiv documentele si serviciile mentionate in comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre vanzator, Cumparatorului ca urmare a contractului incheiat.
Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit de bunuri si/sau servicii avand un stoc limitat si predefinit, pentru o perioada limitata de timp stabilita de catre vanzator.
Contract – reprezinta contractul la distanta incheiat intre vanzator si cumparator, fara prezenta fizica simultana a vanzatorului si a cumparatorului.
Curier – orice persoana de drept public sau privat care presteaza servicii de curierat rapid.
Specificatii – toate specificatiile si/sau descrierile bunurilor si serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.
Continut -_toate informatiile de pe site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
Continutul oricarui e-mail trimis cumparatorilor de catre vanzator prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat/colaborator al vanzatorului, cumparatorului, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;
informatii legate de bunurile si/sau serviciile si/sau tarifele practicate de vanzator intr-o anumita perioada;
informatii legate de bunurile si/sau serviciile si/sau tarifele practicate de catre un tert cu care Vanzatorul are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada;
date referitoare la vanzator, sau alte date privilegiate ale acestuia.
1. DOCUMENTE CONTRACTUALE
Prin inregistrarea unei comenzi pe site, cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care vanzatorul isi deruleaza operatiunile comerciale. Nu este o promisiune de vanzare insa.
Notificarea primita de catre cumparator pe email sau sms, dupa efectuarea comenzii, are rol de informare si nu reprezinta acceptarea comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
Pentru motive justificate, vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea bunurilor si/sau serviciilor din comanda. Daca modifica cantitatea de bunuri si/sau servicii din comanda va anunta cumparatorul la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia vanzatorului la efectuarea comenzii si va returna suma achitata(in cazul platilor cu cardul)
Contractul se considera incheiat intre vanzator si cumparator in momentul primirii de catre cumparator de la vanzator, prin intermediul postei electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a comenzii
2. EXONERAREA DE RASPUNDERE
barbosulprietenos.ro nu garanteaza ca site-ul, serverele pe care este gazduit, sau e-mailurile trimise de la barbosulprietenos.ro sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator, ca nu contine erori, omisiuni, defectiuni, intarzieri sau intreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie sau orice alti factori similari. Utilizatorul foloseste site-ul pe riscul propriu, barbosulprietenos.ro fiind liber de orice raspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiilor de pe site. barbosulprietenos.ro nu este raspunzator de erorile sau omisiunile care pot interveni in redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.
Informatiile incluse pe barbosulprietenos.ro au caracter informativ si sunt puse la dispozitie cu buna credinta, din surse pe care vanzatorul le considera de incredere. In cazul in care vreunul dintre articolele publicate sau orice alta informatie intra sub incidenta Legii privind dreptul de autor si drepturile conexe, utilizatorul este rugat sa aduca acest fapt la cunostinta vanzatorului la adresa contact@barbosulprietenos.ro, pentru a putea fi luate masurile legale necesare.
barbosulprietenos.ro isi rezerva dreptul de a anula comenzile pentru produse si servicii care sunt afisate pe site ca urmare a unor erori tehnice, sau care, din cauza unor erori tehnice prezinta preturi evident eronate/derizorii pentru produse (preturi pe care le poate aprecia ca fiind eronate/derizorii orice cumparator cu un nivel mediu de pregatire).
barbosulprietenos.ro, in calitate de organizator al campaniilor promotionale, nu isi asuma raspunderea pentru pierderile sau deteriorarile voucherului campaniei, nu este responsabila pentru voucherele falsificate sau deteriorate si isi rezerva dreptul de a anula voucherul utilizat la achizitie ori de a scadea valoarea acestuia din valoarea de rambursat, in cazul returnarii conform legii, a unui produs participant in campania respectiva.
Orice link-uri catre alte site-uri sunt oferite numai in scopul unei accesibilitati sporite a informatiilor, iar barbosulprietenos.ro nu isi asuma nici o responsabilitate sau raspundere pentru continutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin aceste site-uri.
3. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Categoriile de date personale prelucrate sunt: numele si prenumele, telefon/fax, adresa (domiciliu/resedinta), e-mail.
Datele colectate cu privire la newslettere si alerte sunt confidentiale. barbosulprietenos.ro va putea selecta utilizatorii carora le va trimite newslettere si alerte.
Conform Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, si Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, barbosulprietenos.ro are obligatia de a prelucra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate datele personale furnizate de utilizatori.
Scopul colectarii datelor cu caracter personal este: gestiune economico-financiara, reclama, marketing, publicitate, statistica, servicii de comunicatii electronice, informarea clientilor privind situatia contului lor de pe barbosulprietenos.ro, informarea clientilor privind evolutia si starea comenzilor.
Completarea de catre utilizatori a formularelor pe site echivaleaza cu acceptarea neconditionata ca aceste date sa fie incluse in baza de date a barbosulprietenos.ro si cu utilizarea si prelucrarea de catre barbosulprietenos.ro, afiliatii si colaboratorii acestora pentru desfasurarea activitatilor enumerate mai sus, inclusiv, dar nelimitandu-se la furnizori de servicii de servicii de marketing, curierat, servicii de plata / bancare.
Clientilor le sunt garantate drepturile prevazute de Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, respectiv dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de interventie, dreptul de opozitie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de se adresa justitiei in caz de incalcare a drepturilor sale. Clientii au dreptul de a solicita stergerea totala sau partiala a datelor cu caracter personal. Clientul poate solicita oricare dintre drepturile enumerate mai sus in baza unei cereri scrise, semnate si datate, inaintata catre sediul barbosulprietenos.ro.
Refuzul furnizarii acestor date determina imposibilitatea onorarii comenzilor.
In cazul in care clientul isi modifica prin utilizarea formularelor de pe site datele personale livrate deja catre barbosulprietenos.ro si exista comenzi in derulare, comenzile isi pastreaza datele de la momentul plasarii comenzii iar livrarea produselor se va face luandu-se in considerare datele nou modificate.
barbosulprietenos.ro nu solicita utilizatorilor sai prin niciun mijloc de comunicare (telefon/e-mail etc) informatii confidentiale, date despre conturi bancare, parole personale etc. In cazul in care utilizatorul le divulga unor terti, acesta poarta intreaga responsabilitate pentru actiunile sale. Astfel, in cazuri de divulgare de astfel de date, utilizatorul nu poate tine raspunzator pe barbosulprietenos.ro pentru niciun fel de prejudiciu.
4. POLITICA DE VANZARE ONLINE
Accesul in vederea efectuarii unei comenzii ii este permis oricarui client / cumparator.
Pentru motive justificate barbosulprietenos.ro isi rezerva dreptul de a restrictiona accesul clientului / cumparatorului in vederea efectuarii unei comenzi si/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, in cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activitatii clientului / cumparatorului pe site, actiunile acestuia ar putea prejudicia in vreun fel barbosulprietenos.ro. In oricare dintre aceste cazuri, clientul / cumparatorul se poate adresa departamentului de relatii cu clientii al barbosulprietenos.ro, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus la aplicarea masurilor sus mentionate.
Comunicarea cu vanzatorul se poate realiza prin interactiunea directa cu acesta sau prin adresele mentionate la sectiunea “contact” din site. Vanzatorul are libertatea de a gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru aceasta.
In cazul unui volum de trafic neobisnuit de mare provenit din partea unei retele de internet, barbosulprietenos.ro isi rezerva dreptul de a cere clientilor / cumparatorilor introducerea manuala a codurilor de validare de tip captcha, in vedere protejarii informatiei din cadrul site-ului.
barbosulprietenos.ro poate publica pe site informatii despre bunuri si/sau servicii si/sau promotii practicate de catre acesta sau de catre oricare alt tert cu care barbosulprietenos.ro are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada de timp si in limita stocului disponibil.
Toate tarifele aferente bunurilor si/sau serviciilor prezentate pe site sunt exprimate in lei (RON) si includ TVA
Toate informatiile folosite pentru descrierea bunurilor si/sau a serviciilor disponibile pe site (imagini statice / dinamice / prezentari multimedia / etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea vanzatorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
5. INREGISTRAREA CA UTILIZATOR
Pentru crearea unui cont pe site-ul barbosulprietenos.ro, utilizatorul este obligat sa foloseasca o adresa de e-mail valida. barbosulprietenos.ro poate refuza cererea de inregistrare in situatiile in care constata ca a utilizat informatii neconforme cu realitatea sau foloseste serviciile intr-un mod neconform cu uzantele normale.
6. PRETUL
Pretul final platit de client este format din pretul produsului + cheltuielile de expeditie si/sau incasare aferente. Preturile de livrare sunt detaliate pe site.
Toate preturile aferente produselor si serviciilor comercializate prin intermediul site-ului barbosulprietenos.ro sunt exprimate in Lei si contin TVA in procent de 19%.

7. COMANDA
Clientul / cumparatorul poate efectua comenzi pe site, prin adaugarea bunurilor si/sau serviciilor dorite in cosul de cumparaturi, urmand a finaliza comanda efectuand plata prin una dintre modalitatile indicate expres. Odata adaugat in cosul de cumparaturi, un bun si/sau un serviciu este disponibil pentru achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru acesta. Adaugarea unui bun / serviciu in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii comenzii, nu atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a bunului / serviciului.
Prin finalizarea comenzii cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii comenzii.
Prin finalizarea comenzii, cumparatorul consimte ca vanzatorul poate sa il contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de vanzator, in orice situatie in care este necesara contactarea cumparatorului.
Vanzatorul poate anula comanda efectuata de catre cumparator, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
– neacceptarea de catre banca emitenta a cardului cumparatorului, a tranzactiei, in cazul platii online;
– invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de barbosulprietenos.ro, in cazul platii online;
– datele furnizate de catre client / cumparator, pe site sunt incomplete si / sau incorecte;
– imposibilitatea contactarii clientului / cumparatorului de catre vanzator prin nici unul din mijloacele puse la dispozitie de catre client / cumparator in termen de 3 zile
– livrari consecutiv esuate catre acelasi client / cumparator
– produsele din comanda clientului / cumparatorului au fost in promotie / campanii de marketing iar stocul a fost epuizat
In cazul in care clientul / cumparatorul solicita retragerea din contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care comanda este achitata, vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii vanzatorului de catre cumparator asupra deciziei sale de retragere din contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
pentru Comenzile achitate cu card online ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
pentru Comenzile achitate cu Op/ramburs/iTransfer/ Card bancar-> prin virament bancar;
Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi bunurile (se va lua data cea mai recenta).
In cazul in care un bun si/sau serviciu comandat de catre cumparator, nu poate fi livrat de catre vanzator, acesta din urma va informa clientul / cumparatorul asupra acestui fapt si va returna in contul cumparatorului contravaloarea bunului si/sau serviciului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care vanzatorul a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care cumparatorul si-a exprimat in mod expres intentia de reziliere a contractului.
8. FACTURARE / PLATA
Preturile bunurilor si serviciilor afisate in cadrul site-ului www. barbosulprietenos.ro includ TVA conform legislatiei in vigoare.
Pretul si modalitatea de plata sunt specificate in fiecare comanda in momentul confirmarii disponibilitatii produsului. Vanzatorul va emite catre cumparator o factura pentru bunurile si serviciile livrate, obligatia cumparatorului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.
Vanzatorul va transmite cumparatorului factura aferenta comenzii ce contine bunuri si/sau servicii vandute de barbosulprietenos.ro, precum si pentru orice alte plati aferente comenzii, in format electronic, prin adaugarea facturii in contul cumparatorului sau prin posta electronica, la adresa de e-mail mentionata de cumparator in contul sau ori facture poate insoti fizic produsele livrate prin curier.
Pentru o corecta comunicarea facturii aferente comenzii, cumparatorului ii revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din contul sau si de a accesa informatiile si documentele aferente fiecarei comenzi, existente in cont.
Daca un client pierde vreo factura, o poate solicita oferind indicatiile necesare identificarii folosind rubric “ contact “ de pe www.barbosulprietenos.ro.
Prin trimiterea comenzii, cumparatorul isi exprima acordul sa primeasca facturile in format electronic prin adaugarea acestora de catre barbosulprietenos.ro in contul sau prin intermediul postei electronice, la adresa de e-mail mentionata in contul sau facture poate insoti produsele livrate.
9. LIVRAREA
Livrarea este GRATUITA la comenzi mai mari de 700 Ron. Pentru comenzi mai mici de 700 Ron, pretul de livrare este unul fix de 21 Ron, fara sa conteze greutatea. Livrarile se fac in toate zonele in care firmele de curierat partenere vanzatorului livreaza fara costuri suplimentare. In cazul costurilor suplimentare, vanzatorul il va informa pe cumparator, iar cel din urma isi poate da sau nu acordul pentru livrarea in aceste conditii.
Livrarea produselor se face exclusive pe teritoriul Romaniei.
Pentru toate categoriile de produse, termenul maxim de livrare este de 30 de zile de la data confirmarii comenzii exceptand situatiile in care produsele nu sunt pe stoc si nu exista o data pe care vanzatorul o poate garanta pentru revenirea lor in stoc. Chiar daca termenul maxim pentru livrare este de 30 zile, obiectivul nostru personal este sa livram comenzile in 1-5 zile lucratoare de la primirea comenzii. Zile lucratoare sunt considerate de luni pana vineri, in intervalul orar 09-17. In majoritatea cazurilor reusim sa livram produsele conform acestui obiectiv propriu al nostru.
Dupa finalizarea comenzii nu se pot efectua modificari.
In cazul in care produsele sunt indisponibile (inclusiv in cazul in care pretul sau unele caracteristici ale produselor au suferit modificari ulterioare confirmarii comenzii), barbosulprietenos.ro va informa clientul despre indisponibilitate iar sumele pe care acesta le-a achitat vor fi rambursate in termen de 7 zile. Clientul poate confirma modificarile intervenite cu privire la pretul sau caracteristicile produselor, modificand astfel comanda initiala, iar barbosulprietenos.ro va livra produsele conform comenzii astfel modificate.
Pentru produsele care nu se afla in stoc, clientul este de acord ca www. barbosulprietenos.ro sa livreze un produs cu calitati si pret echivalente cu cele solicitate. Daca clientul isi exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 30 de zile de la primirea produselor, cheltuielile de returnare a produselor sunt in sarcina barbosulprietenos.ro.
10. TRANSFERUL PROPRIETATII BUNURILOR
Proprietatea asupra bunurilor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea platii din partea cumparatorului in locatia indicata in comanda (intelegand prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrarilor efectuate de personalul vanzatorului).
11. ACORDAREA DISCOUNTURILOR / CAMPANII DE MARKETING
Campaniile de marketing sunt intotdeauna prezentate in limita stocului disponibil.
Comenzile care contin produse aflate in promotie vor fi onorate in limita stocului disponibil.
Codurile promotionale (voucherele) oferite de barbosulprietenos.ro prin orice promotii sunt valabile exclusiv pentru sectiunea mentionata in e-mailul de transmitere a codului, cu exceptia cazului in care este specificat altfel. De mentionat este faptul ca unele produse sunt incadrate in categoria „Exceptii”, produse asupra carora nu se pot aplica coduri promotionale, ci se achizitioneaza la pretul afisat pe site. Codurile promotionale pot fi folosite exclusiv in momentul plasarii comenzii, acestea nu pot fi folosite pentru a reduce valoarea comenzii dupa ce aceasta a fost plasata.
Intr-o comanda se poate folosi un singur cod promotional (voucher), pagina de comanda nu permite utilizarea mai multor coduri in aceeasi comanda. Pentru eligibilitatea la o promotie nu este luata in calcul valoarea transportului, cu exceptia cazului in care este specificat altfel. Promotiile care au ca obiect gratuitatea sau reducerea costului transportului se aplica pentru fiecare livrare.
In cazul in care un cod promotional a fost aplicat intr-o comanda care nu a putut fi onorata sau a fost anulata din orice motiv, clientul are dreptul de a cere reactivarea codului promotional respectiv exclusiv in scris, printr-un e-mail pe adresa office@ barbosulprietenos.ro, care sa contina id-ul comenzii, starea acesteia, numele clientului si codul promotional. Acestea se reactiveaza pe o perioada de maxim 30 de zile calendaristice.
Atentie! Promotiile pe barbosulprietenos.ro nu se cumuleaza intre ele, se aplica reducerea cea mai mare. Acest lucru este valabil pentru orice forma de reducere (carduri de fidelitate, coduri promotionale, vouchere cadou, reduceri procentuale de pe site, etc) ca regula, cu exceptia situatiilor in care este mentionat altfel in promotie. De asemenea, in cazul existentei unor vouchere procentuale, detinatorul unui asemenea voucher nu poate beneficia de reducerea cumulata conferita de aplicarea voucherului procentual la reducerea deja existenta in cadrul unei promotii. Anumite campanii promotionale nu se cumuleaza cu alte reduceri, promotii sau actiuni de fidelizare. Acest lucru este specificat in regulamentul campaniei respective.
12. ANULARE, REFUZ, RETUR COMANDA
In legatura cu Refuzul coletului fara motive justificate, mentionam ca aceasta actiune de refuz genereaza obligatia de plata a costurilor de transport de catre Cumparator. In momentul in care Cumparatorul finalizeaza o comanda pe site si accepta “ Termenii si Conditiile “, acesta genereaza costuri de transport Vanzatorului. In cazul unui refuz, costurile de transport sunt atat pentru incercarea de livrare, cat si pentru returul produselor inapoi la Vanzator. Daca nu exista motive pertinente, justificate, indreptatite, Cumparatorul se obliga sa achite costurile de transport aferente coletului refuzat.
barbosulprietenos.ro nu va suporta taxele de retur pentru clientii care notifica intentia lor de retur fara un motiv bine determinat.
In caz de retragere din contract, clientul este obligat sa restituie produsele achizitionate in termen de maximum 10 zile de la data retragerii din contract.
Cum se face returul:
Clientul contacteaza barbosulprietenos.ro conform indicatiilor regasite la rubrica “ contact “ de pe site, iar vanzatorul ii va indica pasii necesari pentru retur.
Returnarea banilor:
In cazul in care sunt respectate conditiile de retur, barbosulprietenos.ro se angajeaza sa returneze beneficiarului suma achitata pentru produsul returnat, in maximum 14 zile de la receptionarea produsului de catre vanzator.
Conditii generale pentru retur:
– In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, se poate returna doar un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate. ( nu face referire la produsele cosmetice )
– Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
– In cazul in care produsul returnat prezinta ambalaj deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, ne rezervam dreptul de a decide refuzarea returului sau de a opri o suma din valoarea acestuia, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse.
– In cazul retururilor repetate (peste 3 retururi nefondate) ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului.
Conditiile de retur specifice anumitor categorii de produse:

Conform OG 34/2014 din 04/06/2014, produsele cosmetice care prezinta cutie si folie sigilata in momentul vanzarii si parfumurile se pot returna doar daca sunt sigilate. Produsele care nu mai au ambalajul original complet in care au fost livrate nu se mai pot returna.

DREPTUL DE RETRAGERE – RETUR

Conform OG 34/2014, (1) Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.

(2) Fără a aduce atingere art. 10, perioada de retragere menţionată la alin. (1) expiră în termen de 14 zile de la:
a) data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii;
b) ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare, sau:
(i) în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs;
(ii) în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese;
(iii) în cazul contractelor pentru livrarea periodică de produse pe o perioadă de timp determinată, ziua în care consumatorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul şi care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului produs;

(3) Părţile contractante îşi îndeplinesc obligaţiile contractuale pe parcursul perioadei de retragere conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.

Exercitarea dreptului de retragere

(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante:
a) de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă;
b) de a face orice altă declaraţie neechivocă în care îşi exprimă decizia de retragere din contract.
(2) Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menţionată la art. 9 alin. (2) şi la art. 10 în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
(3) Profesionistul poate, în plus faţă de posibilităţile menţionate la alin. (1), să acorde consumatorului opţiunea de a completa şi de a transmite în format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă, fie o declaraţie neechivocă de orice alt tip. În aceste cazuri, profesionistul comunică consumatorului, fără întârziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere.
(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere în conformitate cu dispoziţiile din prezentul articol revine consumatorului.

Obligatiile care revin profesionistului in cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
(3) Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
(4) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, în cazul contractelor de vânzare, profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către profesionist, luându-se în considerare data cea mai apropiată.

Obligatii consumatorului in cazul retragerii

(1) Cu excepţia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. (5) Atunci când consumatorul îşi exercită dreptul de retragere după transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plăteşte profesionistului o sumă proporţională cu ceea ce s-a furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a contractului. Suma proporţională care trebuie plătită profesionistului de către consumator este calculată pe baza preţului total convenit în contract. Dacă preţul total este excesiv, suma proporţională este calculată pe baza valorii de piaţă a ceea ce s-a furnizat.
(6) Consumatorul nu suportă costurile pentru:
a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apă, gaze naturale sau energie electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate prestabilită, sau energie termică furnizată, în totalitate sau parţial, în cursul perioadei de retragere, în una dintre următoarele situaţii: (i) profesionistul nu a furnizat informaţii în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i);
(ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea să înceapă în timpul perioadei de retragere în conformitate cu art. 7 alin. (3) şi cu art. 8 alin. (8);
b) furnizarea, în totalitate sau parţial, de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, în una dintre următoarele situaţii:
(i) consumatorul nu şi-a dat acordul prealabil expres cu privire la începerea prestării înainte de sfârşitul perioadei de 14 zile menţionate la art. 9;
(ii) consumatorul nu a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi pierde dreptul de retragere în momentul în care îşi dă consimţământul;
(iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7). (7) Cu excepţia celor prevăzute la art. 13 alin. (3) şi la prezentul articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage răspunderea consumatorului.

Exceptari de la dreptul de retragere

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele:
a) contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist;
b) furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
c) furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
f) furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
h) contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare;
i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
j) furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
k) contractele încheiate în cadrul unei licitaţii;
l) prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică;
m) furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

13. Diminuarea valorii Bunurilor returnate

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii.

Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
In cazul in care Cumparatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, Cumparatorul are obligatia atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returnezein ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea Bunurilor returnate.

14. Solutionari amiabile
Toate sesizarile vor fi trimise conform indicatiilor din rubrica “ Contact “ de pe site, acestea urmand sa fie tratate cu maxima seriozitate si profesionalism. Toate solutiile oferite vor fi in conformitate cu legile din Romania, iar atitudinea noastra va fi sa rezolvam intotdeauna orice situatie ce ar putea interveni in maniera amiabila.

Leave a comment